Обмін 2015

Поїздка до Німеччини для Луцьких гімназистів стала першою сходинкою у визначенні майбутніх орієнтирів

Нещодавно школярі Луцької гімназії № 4 імені Модеста Левицького відвідали Німеччину.  В рамках програми «Обмін учнями» такі поїздки для гімназистів уже стали доброю традицією. Щороку, разом із вчителями, школярі відвідують країни, мови яких вивчають. Зокрема, ознайомлюються із процесом навчанням за кордоном, вивчають різні предмети, відвідують цікаві місця, пізнають побут та звичаї іншої країни. Остання поїздка відбулась минулого місяця у німецьке місто Херфорд. 28 лютого діти повернулися додому й розповіли «Луцькому замку» про незабутню подорож.

Проект «Обмін школярами» між Луцькою гімназією № 4 імені Модеста Левицького та загальноосвітньою школою «Фріденсталь» (м. Херфорд, Німеччина) відбувається уже п’ятий рік. Як розповів заступник директора  гімназії з навчально-виховної роботи Андрій Гурський, у 2009 році між навчальними закладами було підписано договір про співпрацю, й протягом п’яти років відбувалися такі поїздки. А цьогоріч директор Луцької гімназії Олександр Мишковець та німецької ЗОШ Хайке-Шмітц Іберлінг підписали новий проект. Власне, це й стало метою останнього візиту до Німеччини, участь у якому взяли директор гімназії Олександр Мишковець, вчителі німецької мови Ольга Дорда, Анастасія Лещенко, заступник директора Андрій Гурський та учні 9-10 класів, які вивчають німецьку мову у гімназії: Олена Ковальчук, Тетяна Чернова, Анна Невмержицька, Ольга Шабала, Олександра Харитоненко.

Андрій Гурський розповів, що цього разу поїздка до Німеччини мала більш профорієнтаційний напрям. Фінансувала її німецька сторона, зокрема, за підтримки голови фундації «Мости дружби в Україну» Карла-Германна Крога, який давно підтримує тісні стосунки з Луцьком й допомагає місту у різних сферах.

Перебували гімназисти у Німеччині сім днів. Проживали вони й навчались у місті Херфорд. В рамках профорієнтаційної роботи відвідали відомий німецький ощадний банк  «Шпаркассе» та велику логістичну компанію «Дахсер», також побували на практичних заняттях з хімії та фізики у німецькому політехнічному університеті в місті Білефільд. У банку школярам показали дорогоцінні монети, процес пакування грошей, машину, що фільтрує монети, сейфи, сховища, де зберігаються гроші. Дітям розповіли про технологію та особливості роботи великої логістичної німецької компанії, що займається перевезеннями дорогоцінних речей. Проживали гімназисти у німецьких родинах, що дало змогу ознайомитися з традиціями, культурою, їх способом життя.

 Заступник директора з навчально-виховної роботи Андрій Гурський повідомив, що такі поїздки є досить ефективними, позаяк учні дізнаються багато цікавого про країну, мову якої вивчають. «Проживаючи в німецьких родинах, діти знайомляться з побутом, традиціями сімей. Вивчаючи культурні особливості, учні покращують свій рівень знань німецької мови. Завдяки таким програмам вони навчаються самостійності, впевненості, не бояться спілкуватися з різними людьми, що хтось не так оцінить їхні знання, також знайомляться зі структурою шкільної освіти у Німеччині, порівнюють її зі своєю, вивчають багато нового й пізнавального», - зауважив він.

Учасники програми розповідають, що школа дуже цікава. Процес навчання має свої особливості й традиції. Навчання у «Фріденсталь» триває з 5 по 13 класи. Навчальний заклад добре забезпечений матеріально-технічною базою. Уроки тривають 60 хвилин. Перерви у них також досить тривалі, школярі мають змогу перепочити й встигнути пообідати. За кількістю учнів вона така ж, як і Луцька гімназія, втім процес навчання значно відрізняється. Школа профільна за напрямком – «мистецтво». Ще одна особливість «Фріденсталь» - вчителі у них  різнопрофільні. Цікаво, що одна людина може викладати кілька предметів одразу: філософію, німецьку мову та фізкультуру. У школі вивчають різні мови. До слова, «Фріденсталь» здійснює обмін учнями з багатьма країнами, зокрема, Францією, Англією, Польщею. Традицією німецького навчального закладу є створення різних проектів. Так, цьогоріч у них реалізовується проект на тему «Війна», до якого задіяні всі учні. Кожен показує власне бачення війни через мистецтво: у школі організовують тематичні вечори, учні розповідають, як вони дотичні до війни, згадуючи своє коріння, історію.

Відчувається, розповідають учасники поїздки, що німці схвильовано ставляться до нинішніх подій в Україні. Коли дізнались, що приїздить делегація з України, то охоче бажали поспілкуватися, висловлювали свою підтримку. Навіть технічний працівник школи запитував про події в країні. Усі налаштовані на підтримку України. Втім, через таку ситуацію, цьогоріч їхати до нас іноземні гості бояться.

ФОТОГАЛЕРЕЯ

Немало хороших спогадів залишилось в самих учасників програми. Дівчата діляться найкращими враженнями й розповідають, що поїздка стала для них добрим досвідом й першою сходинкою у визначенні майбутніх орієнтирів у житті.

Десятикласниця Олена Ковальчук, каже, що відвідавши Німеччину, відкрила для себе багато нового. Проживаючи у німецькій родині, побачила, наскільки відрізняється не лише рівень, а й спосіб життя. Школярка розповідає, що перше враження було трохи незрозумілим, позаяк німецька сім’я значно відрізняється від української. Німці більш цілеспрямовані, у них спланований кожен день. Там суворо дотримуються порядку й дисципліни. Кожен член родини має свої обов’язки. У сім’ї, де проживала Оленка, було четверо дітей – від трьох до вісімнадцяти років, втім до кожного батьки ставились однаково. Кожен має свої обов’язки, які повинен виконувати. Хтось, скажімо, ходить щочетверга до магазину, інший щовівторка виносить сміття. Такі сімейні правила є у кожній німецькій родині. Ввечері, традиційно уся сім’я збирається біля телевізора. Оленка пригадує, коли дивились новини про події в Україні, німецька сім’я цікавилася чи може вона спокійно дивитись на це, висловлювали їй підтримку.

Тетяна Чернова, згадуючи поїздку, розповідає, що найбільше була вражена духовними цінностями німців. Школярка проживала у великій родині. Пригадує, у будинку було дуже багато сімейних фото. На кухні розписано розклад розпорядку кожного дня. Традиційно усі мають певні обов’язки. Спосіб життя значно відрізняється від нашого. Ця поїздка для неї стала першою сходинкою у визначенні майбутньої професії. Побувавши на екскурсії у відомому ощадному банку «Шпаркассе», зрозуміла, що хоче пов’язати свою майбутню професію з фінансами. У дівчини з’явилась мрія – навчатись у німецькому університеті й повернутися туди знову, адже країна залишила найкращі спогади. «Попри те, що німці досить дисципліновані, вони дуже добрі й привітні люди. Розвинена економіка, високий рівень життя, загальний порядок. Україні є на кого рівнятись», - впевнена школярка.

Гімназистка Анна Невмержицька каже, що Німеччина – одна з найцікавіших країн, і ця поїздка стане не лише хорошим спогадом, а й добрим досвідом у житті. Такі поїздки, вважає вона,  дають можливість збагатити життєвий досвід у міжнародній площині. «У нинішньому світі дуже важливо розуміти культуру іншої держави. А такі програми є досить пізнавальними. Німеччина – одна з найбільш економічно розвинених країн, тому було справді цікаво взяти участь у цій програмі й пізнати повсякденне життя цієї країни. Хотілося б, щоб німці також побачили нашу країну, відвідали гімназію й побачили, як живемо ми, українці», - розповідає дев’ятикласниця Луцької гімназії. Аня мріє, щоб в країні швидше настав мир, щоб в Україну не боялися їхати з інших держав. Школярка розповідає, що у Німеччині розуміють ситуацію, знають про Річницю Майдану, згадують Героїв Небесної Сотні, але доки не припиниться війна, сюди боятимуться їхати іноземці.

Десятикласниця Ольга Шабала розповіла, що їй пощастило найбільше з дівчат, адже вона проживала у родині поляків, де розуміли російську мову. Через відсутність мовного бар’єру спілкуватися було легше. Родина показала дівчині багато цікавих місць. Гуляючи містом, була вражена культурою країни. Пригадує, як під час прогулянки, коли на дворі було холодно, бачила людей,які просили милостиню й вкривали собак, щоб ті не відчували холоду. Школярка зізнається, що доброта цих людей розчулила. «Загалом поїздка була дуже пізнавальна. Культура й цінності німців дали зрозуміти, що передусім потрібно думати про власне збагачення зсередини, показали, у якому темпі нам, молодому поколінню, яке мріє жити в європейській країні, потрібно рухатися», - ділиться Оля.

До розмови долучається ще одна учасниця програми, – десятикласниця Олександра Харитоненко. Вона додає, що поїздка була корисною в усіх напрямах. Цікаво було відвідувати уроки у школі, які відрізняються від наших. Наприклад, уроки німецької мови там схожі на літературу. Ми побачили, як живуть німці, познайомилися з їхніми традиціями, культурними цінностями. Щоразу було щось нове й вражаюче. Нам, українцям, є чого повчитись у них. Там скрізь дуже чисто, всі дотримуються суворих порядків, за будь-які громадські порушення накладаються штрафи. Олександра впевнена, що сьогодні нам потрібно більше думати про свою країну, передусім починати з себе, а не з когось, як роблять німці.

 

Дата публікації: 10.03.2016 09:20